Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Introductie Ludwig Performance
-
- Shoarma eter
- Posts: 3170
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 16 November 2009 19:26
- Location: Goirle-City
Re: Bouw van de dyno room
Hmmm. Ik denk zelf dat het een hele heisa gaat worden om van 25 auto's de wielen af te schroeven om een meting te kunnen krijgen.
Niet dat ik het niet geweldig zou vinden ofzo, maar ik denk dat een gewone rollenbank in dit soort gevallen toch praktischer is.
Niet dat ik het niet geweldig zou vinden ofzo, maar ik denk dat een gewone rollenbank in dit soort gevallen toch praktischer is.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Bouw van de dyno room
Duhh, maar dat kwam omdat MicHello zo nodig zijn standaard bak probeerde te tunen....
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.
Re: Introductie Ludwig Performance
Heb de voorgaande posts ff hier naartoe verplaatst omdat ze niks met de bouw van de dyno te maken hadden.
Voor een dynodag zijn jullie natuurlijk van harte welkom! Maar 25 auto's ga je ook bij een rollerdyno niet redden op één dag. Bij een rollerdyno ben je ook tijd kwijt met het goed positioneren en vaststrappen van de auto's.
Wielen eraf is natuurlijk zo gepiept (ik ga natuurlijk niet met een kruissleutel en krik lopen klooien hè ;) ) dus het zal niet heel erg veel tijd meer kosten om de auto's op de dyno te krijgen.
Ik denk dat 12 tot 15 auto's wel te doen moet zijn op zo'n dagje. Meestal krijg je toch ook niet meer auto's bij elkaar van één forum.
Voor een dynodag zijn jullie natuurlijk van harte welkom! Maar 25 auto's ga je ook bij een rollerdyno niet redden op één dag. Bij een rollerdyno ben je ook tijd kwijt met het goed positioneren en vaststrappen van de auto's.
Wielen eraf is natuurlijk zo gepiept (ik ga natuurlijk niet met een kruissleutel en krik lopen klooien hè ;) ) dus het zal niet heel erg veel tijd meer kosten om de auto's op de dyno te krijgen.
Ik denk dat 12 tot 15 auto's wel te doen moet zijn op zo'n dagje. Meestal krijg je toch ook niet meer auto's bij elkaar van één forum.
Re: Introductie Ludwig Performance
Vanaf afgelopen vrijdag 15 April ben ik een erkend High-Performance EFI Tuner via EFI University in Californië. Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd.
Re: Introductie Ludwig Performance
nice man gefeli
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Introductie Ludwig Performance
Waren die anderen dan ZO slecht?!?Rich wrote: was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd.
Gefeliciteerd!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Introductie Ludwig Performance
gefeli. snel afbouwen en de deuren openen
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: Introductie Ludwig Performance
Netjes Rich, doet een mens altijd goed!Rich wrote:Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd.
Al een "definitieve" planning voor de opening? Als de 6-bak erin hangt ben ik toch wel benieuwd wat dat barrel van mij aan PK's uitpoept. Niet dat de bak er volgende week al in wordt gehangen, maar goed...
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Introductie Ludwig Performance
Broeder, de planning is altijd te vroeg en jouw bak komt te laat, dus komt dat precies samen!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Introductie Ludwig Performance
De bak is er al, het geld raar genoeg nog niet... hmmm ik had eigenlijk al een paar kilo vers gedrukte bankbiljetten verwacht...joep wrote:Broeder, de planning is altijd te vroeg en jouw bak komt te laat, dus komt dat precies samen!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Introductie Ludwig Performance
Gefeliciteerd Rich, weer een mooie stap gemaakt!
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Introductie Ludwig Performance
joep wrote:Waren die anderen dan ZO slecht?!?Rich wrote: was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd.
Gefeliciteerd!
Nee Joep
Pabien Gozah
Houd dat dus in dat je eigenlijk veel merken standalones kan tjoenen/afstellen of geef jij ook de voorkeur aan een bepaalde merk bv AEM of anders go home
Meestal zie je dat tunerz het fijner makkelijker vinden om met een merk te klooien (sorry afstellen)
De nissan boys bv zeggen haltech
Monkey AEM
wat zegt Ricky ricon?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Introductie Ludwig Performance
Goeie vraag Dre. ;)
In principe zijn alle merken motormanagementsystemen welkom. Tot nu toe heb ik ervaring met Haltech, Vipec, AEM, Motec en Greddy.
In de basis doen al die systemen hetzelfde; de brandstof en ontsteking aansturen van een motor met allerlei correctiemappen er omheen. Het is even rondneuzen in de software want per merk zijn er wel verschillen, maar het mappen van elk motormanagement systeem is mogelijk.
Per automerk/type is het vaak beter om een bepaald merk te gebruiken want de fabrikant support merk X of Y en werkt met de stock sensoren, dat maakt het makkelijker om de boel aan de praat te krijgen en bedrijfszeker.
Het verschil zit hem vaak als eerste in de kwaliteit van de gebruikte processor en omringende elektronische componenten en daarmee wat deze kan aansturen; bijv. 12 cil sequential of slechts 6 cil batchfire, brandstof en ontsteking. Daarna of het systeem eigen ontstekingsdrivers heeft en hoe sterk deze zijn. Verder heb je dan nog allerlei grappen als traction control, anti-lag, launch-control etc. allemaal gadgets die meestal een pain-in-the-ass zijn om goed afgesteld te krijgen, maar zijn weinig bepalend voor de prijs want dit is zo goed als allemaal software gerelateerd. Dit zijn grappig genoeg meestal wel de zaken waarmee de fabrikanten zichzelf willen onderscheiden.
Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een bepaald systeem, ja natuurlijk werken de top-range producten fijner, zoals Motec (heerlijk stabiel en geen bugs enzo), maar ik zal voor elke klant een product aanraden welke het best bij zijn wensen en budget past.
In principe zijn alle merken motormanagementsystemen welkom. Tot nu toe heb ik ervaring met Haltech, Vipec, AEM, Motec en Greddy.
In de basis doen al die systemen hetzelfde; de brandstof en ontsteking aansturen van een motor met allerlei correctiemappen er omheen. Het is even rondneuzen in de software want per merk zijn er wel verschillen, maar het mappen van elk motormanagement systeem is mogelijk.
Per automerk/type is het vaak beter om een bepaald merk te gebruiken want de fabrikant support merk X of Y en werkt met de stock sensoren, dat maakt het makkelijker om de boel aan de praat te krijgen en bedrijfszeker.
Het verschil zit hem vaak als eerste in de kwaliteit van de gebruikte processor en omringende elektronische componenten en daarmee wat deze kan aansturen; bijv. 12 cil sequential of slechts 6 cil batchfire, brandstof en ontsteking. Daarna of het systeem eigen ontstekingsdrivers heeft en hoe sterk deze zijn. Verder heb je dan nog allerlei grappen als traction control, anti-lag, launch-control etc. allemaal gadgets die meestal een pain-in-the-ass zijn om goed afgesteld te krijgen, maar zijn weinig bepalend voor de prijs want dit is zo goed als allemaal software gerelateerd. Dit zijn grappig genoeg meestal wel de zaken waarmee de fabrikanten zichzelf willen onderscheiden.
Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een bepaald systeem, ja natuurlijk werken de top-range producten fijner, zoals Motec (heerlijk stabiel en geen bugs enzo), maar ik zal voor elke klant een product aanraden welke het best bij zijn wensen en budget past.
Re: Introductie Ludwig Performance
Zeggen alle tjoeners maar in de praktijk is het meestal toch effe anders ook bij de grote boys
Voorbeeld De monkey AEM a
Titan Motec
Mijn vriend in badhoeven dorp haltech a
spsracing Proefi
Als je hopi dinero heb go motec
En een leuk product voor een leuke prijs gok ik haltech of de vipec units
De haltech units zijn toch wel iets van deze tijd denk ik dan de AEM Versie 1
BTW dat denk ik
Voorbeeld De monkey AEM a
Titan Motec
Mijn vriend in badhoeven dorp haltech a
spsracing Proefi
Als je hopi dinero heb go motec
En een leuk product voor een leuke prijs gok ik haltech of de vipec units
De haltech units zijn toch wel iets van deze tijd denk ik dan de AEM Versie 1
BTW dat denk ik
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Introductie Ludwig Performance
De voorbeelden die je noemt zijn grotendeels te verklaren door de support die de desbetreffende fabrikanten voor bepaalde types auto's geven, zoals ik in mijn vorige post aangaf. Verder zijn de voorbeelden die je noemt allemaal bedrijven die auto's bouwen, dat doe ik niet. Zij zijn gewend om met bepaalde systemen te werken en ik geef ze daar geen ongelijk in; if it works, stick with it. Verder is de relatie met de fabrikant belangrijk, van je vriend in Badhoevedorp weet ik dat ze veel feedback geven aan haltech en soms ook het een en ander testen, in ruil daarvoor krijgen ze goede support en de nieuwste goodies als een van de eersten.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Introductie Ludwig Performance
Voor een goede tuner is een ECU niet meer dan een werktuig om te bereiken wat je wilt. imho is een standalone geen doel maar een middel.
Tuurlijk zijn er voorkeuren maar je moet het juiste gereedschap voor de job opzoeken en niet andersom.
tenminste, dat denk ik dan
Tuurlijk zijn er voorkeuren maar je moet het juiste gereedschap voor de job opzoeken en niet andersom.
tenminste, dat denk ik dan
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Introductie Ludwig Performance
+1Tjabbo wrote:Voor een goede tuner is een ECU niet meer dan een werktuig om te bereiken wat je wilt. imho is een standalone geen doel maar een middel.
Tuurlijk zijn er voorkeuren maar je moet het juiste gereedschap voor de job opzoeken en niet andersom.
tenminste, dat denk ik dan
Re: Introductie Ludwig Performance
feli manRich wrote:Vanaf afgelopen vrijdag 15 April ben ik een erkend High-Performance EFI Tuner via EFI University in Californië. Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Introductie Ludwig Performance
Beginpost uitgebreid met openingstijden en prijzen.
Re: Introductie Ludwig Performance
Is het een goed plan om bij jou een ST dynoday te doen, met zeg 10 autos op zaterdag?
Re: Introductie Ludwig Performance
Dat is een prima idee! Welke zaterdag had je in gedachten?
Re: Introductie Ludwig Performance
Ben je al gestart Rich?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Introductie Ludwig Performance
We kunnen er wel een soort promo dagje van maken ?Rich wrote:Dat is een prima idee! Welke zaterdag had je in gedachten?
Wat supras en misschien andere shoarmateam autos aanwezig als het kan. Niet iedereen hoeft te banken, maar met wat camera's aan de slag en een filmpje maken voor op youtube (en je site) ?
Dan heb je wat foto/video/resultaten en ervaring te melden en heb je de eerste -redelijk highpower- auto's laten banken.
Goed voor op je resumé denk ik ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Introductie Ludwig Performance
Dan maken we daar wel een mooi prijsje voor, Richard [:D]