BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Posted: Sunday 01 March 2015 17:46
Voertuiggegevens:
BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor
Motorisch / aandrijflijn
Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 40% gereviseerd sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
1x76mm uitlaat (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch
Body / onderstel
Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslagbegrenzers
Veerpootbrug voorkant
Remsysteem
Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster
Interieur/div.
M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.
* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig, tevens het ombouwtopic is hier bekent.
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.
Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27
Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine
Vraagprijs 10500,-
Geen inruil
061-4546384
(Omgeving Rotterdam)
BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor
Motorisch / aandrijflijn
Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 40% gereviseerd sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
1x76mm uitlaat (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch
Body / onderstel
Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslagbegrenzers
Veerpootbrug voorkant
Remsysteem
Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster
Interieur/div.
M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.
* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig, tevens het ombouwtopic is hier bekent.
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.
Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27
Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine
Vraagprijs 10500,-
Geen inruil
061-4546384
(Omgeving Rotterdam)