Page 2 of 2

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Posted: Saturday 19 June 2010 12:07
by Jeffryst182
Ja dat was zeker een easy fix. Als ik naar het filmpje en de dynosheet kijk van afgelopen ST dynomeet, dan zie je al dat het toen dus ook al gewoon niet goed is geweest.

btw zou dit ook nog van positieve invloed kunnen zijn op mijn te hoge Co uitstoot? Die is eigenlijk net iets aan de hoge kant en ik krijg er bij elke APK keuring een opmerking over. ( tot nu toe geen afkeur)
Ik kan me ergens iets voorstellen dat je benzine beter verbrand bij een goede ontsteking.

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Posted: Saturday 19 June 2010 15:30
by Rich
Hoeveel te hoog zat je? Een wat minder goed werkende ontsteking kan wat invloed hebben, maar bij stationairloop is dat wel minimaal.

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Posted: Saturday 19 June 2010 18:39
by Jeffryst182
Rich wrote:Hoeveel te hoog zat je? Een wat minder goed werkende ontsteking kan wat invloed hebben, maar bij stationairloop is dat wel minimaal.

Je mag 0,5 hebben? en ik heb 0,8 of zo.
Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik ook geen Cat of middendempers meer heb.

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Posted: Sunday 20 June 2010 23:29
by Rich
Jeffryst182 wrote:
Rich wrote:Hoeveel te hoog zat je? Een wat minder goed werkende ontsteking kan wat invloed hebben, maar bij stationairloop is dat wel minimaal.

Je mag 0,5 hebben? en ik heb 0,8 of zo.
Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik ook geen Cat of middendempers meer heb.
Dat verschil maak je niet goed door een betere ontsteking, dat heeft met brandstofafstelling te maken. En 0,5% is te halen zonder cat hoor (middendemper doet niets met de CO trouwens).