Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Installing Greddy e-manage & Profec e-01
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Hi guys,
Zijn er mensen die deze apparaten hebben geïnstalleerd in een 1JZ en wat practische tips kunnen geven?
Bijvoorbeeld: waarmee te beginnen, wat voor soort ECU route (MAPsensor, RB etc)?
Ik denk dat ik het nl. toch gewoon maar ga proberen, de electronica van de JZA70 aanpassen en strax weet hoe dat te doen in de projectsuup:
Hier gaat het dus om
Zijn er mensen die deze apparaten hebben geïnstalleerd in een 1JZ en wat practische tips kunnen geven?
Bijvoorbeeld: waarmee te beginnen, wat voor soort ECU route (MAPsensor, RB etc)?
Ik denk dat ik het nl. toch gewoon maar ga proberen, de electronica van de JZA70 aanpassen en strax weet hoe dat te doen in de projectsuup:
Hier gaat het dus om
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
http://Www.ludwigperformance.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet wat ie er voor zou willen hebben om het geheel en te installeren en af te stellen!
Weet niet wat ie er voor zou willen hebben om het geheel en te installeren en af te stellen!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Goeie tip, maar ik was eigenlijk van plan met mijn motorblok naar Dymo Track te gaan, zodra alle onderdelen er op zitten en naar Rich voor afstelling als de Haltech P2000 is besteld. Daarna zal het geld wel op zijn vrees ik.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Doe Maarten de groeten van de Haarlemse supra jongens!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Ik heb dezelfde setup op mijn 1.5 JZ die trouwens ook op 1.5 bar was afgesteld en heel bleef
Je heb alle spullen alleen is het best lastig om met de profec display af te stellen en tijdrovend
Dus zou ik jou als tip geven om de boel gewoon met een laptop af te stellen
MAX met Hoofdletter support kreeg ik toen van Richard toen was ludwigperformace nog in the planning (denk ik?)
De greddy dokter Rich kan je verder helpen
http://www.ludwigperformance.nl/
Je heb alle spullen alleen is het best lastig om met de profec display af te stellen en tijdrovend
Dus zou ik jou als tip geven om de boel gewoon met een laptop af te stellen
MAX met Hoofdletter support kreeg ik toen van Richard toen was ludwigperformace nog in the planning (denk ik?)
De greddy dokter Rich kan je verder helpen
http://www.ludwigperformance.nl/
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Ben alvast begonnen met de EMB en voor de JZA70 is dan deze erg handig:
http://www.toymods.org.au/forums/tech-c ... jza70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en daarna deze:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... -1jz/page2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.toymods.org.au/forums/tech-c ... jza70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en daarna deze:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... -1jz/page2" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Hi Rob,
Ik rij zelf al tig jaar met een 1jz en greddy blue, die heeft geen geheimen meer voor me
Bel of email me maar op m'n werk, dan kunnen we wel even bespreken wat je wil.
gr,
Rich
@Joep en Dre, thx voor de credits ;)
Ik rij zelf al tig jaar met een 1jz en greddy blue, die heeft geen geheimen meer voor me
Bel of email me maar op m'n werk, dan kunnen we wel even bespreken wat je wil.
gr,
Rich
@Joep en Dre, thx voor de credits ;)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Hi Rich,
Na (heel) lang zoeken op het internet eindelijk de pinout gevonden die ik zocht. Gelijk maar even wat opgepimpt:
Nu solderen....
Maar om op je aanbod in te gaan; heel graag. Mijn doelen zijn als volgt:
Ik wil de EMB + Profec e-01 met een wideband en een EGT, in mijn JZA70 inbouwen, meer ter controle dan om er veel mee te experimenteren. Als hij er in zit zal ik zeker bij je langskomen om hem goed af te laten stellen. Ook mijn N/A wil ik wel eens wat beter aan het draaien krijgen if possible. Misschien ook met een EMB.
MAAR, zodra mijn 1JZ blok is opgebouwd (nadat ik het naar Dymo Track heb gebracht en hij daar is nagekeken), kom ik zeker naar je toe om het blok dan mbv een Haltech P2000 te tunen (mits mijn bank dat dan nog toelaat).
Het enige wat nog tussen dat plan door kan fietsen is als ik deze MKIV koop in de tussentijd....
Na (heel) lang zoeken op het internet eindelijk de pinout gevonden die ik zocht. Gelijk maar even wat opgepimpt:
Nu solderen....
Maar om op je aanbod in te gaan; heel graag. Mijn doelen zijn als volgt:
Ik wil de EMB + Profec e-01 met een wideband en een EGT, in mijn JZA70 inbouwen, meer ter controle dan om er veel mee te experimenteren. Als hij er in zit zal ik zeker bij je langskomen om hem goed af te laten stellen. Ook mijn N/A wil ik wel eens wat beter aan het draaien krijgen if possible. Misschien ook met een EMB.
MAAR, zodra mijn 1JZ blok is opgebouwd (nadat ik het naar Dymo Track heb gebracht en hij daar is nagekeken), kom ik zeker naar je toe om het blok dan mbv een Haltech P2000 te tunen (mits mijn bank dat dan nog toelaat).
Het enige wat nog tussen dat plan door kan fietsen is als ik deze MKIV koop in de tussentijd....
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Die pin-out had ik ook wel voor je gehad... Ik heb tegenwoordig niet veel tijd meer om hier te lezen en posten, wellicht had ik dan gezien dat je 'm zocht.
Ik hoor verder wel wat je wil dat ik voor je doe, succes met opbouwen van 't blok ;)
Ik hoor verder wel wat je wil dat ik voor je doe, succes met opbouwen van 't blok ;)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Mooie mkiv, ziet er nog redelijk stock uit. Is die dat ook qua performance of weet je dat niet?
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Rich, of iemand anders die hier ervaring mee heeft:
Klopt het dat ik voor de injector harness 11, 12 en 25 "dubbel" moet verbinden?
En voor de ignition harness 23 t/m 18 moet omleiden via de Emanage?
Zo ja, dan ga ik de zaak solderen. Daarna eens kijken hoe de Profec e-01 hierop aan te sluiten en met Mark overleggen over plaatsen van de EGT en de O2 sensor en misschien een alternatieve kilometerteller, want als de speedlimit eraf gaat is die 180 km/h schijf natuurlijk niet meer toereikend
Klopt het dat ik voor de injector harness 11, 12 en 25 "dubbel" moet verbinden?
En voor de ignition harness 23 t/m 18 moet omleiden via de Emanage?
Zo ja, dan ga ik de zaak solderen. Daarna eens kijken hoe de Profec e-01 hierop aan te sluiten en met Mark overleggen over plaatsen van de EGT en de O2 sensor en misschien een alternatieve kilometerteller, want als de speedlimit eraf gaat is die 180 km/h schijf natuurlijk niet meer toereikend
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Mmm, omdat ik het nergens op het web ben tegengekomen heb ik me vandaag eens uitgeleefd en een Emanage Blue for JZA70 schema gefabriceerd. Wie weet kan ook één van jullie hier zijn of haar voordeel mee doen. De kleuren zijn om de een of andere reden wat verbleekt.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
"Het mes erin"! Stage one
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Transplantatie 1 afgerond:
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Plastic surgery! Stage 2
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Siliconen succesvol geplaatst:
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Morgen de ignition harness
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Ja, de injection moet dubbel want de 1jz is batch fire; de 1jz ecu heeft maar drie injector drivers.STRNPCP wrote:Rich, of iemand anders die hier ervaring mee heeft:
Klopt het dat ik voor de injector harness 11, 12 en 25 "dubbel" moet verbinden?
En voor de ignition harness 23 t/m 18 moet omleiden via de Emanage?
Zo ja, dan ga ik de zaak solderen. Daarna eens kijken hoe de Profec e-01 hierop aan te sluiten en met Mark overleggen over plaatsen van de EGT en de O2 sensor en misschien een alternatieve kilometerteller, want als de speedlimit eraf gaat is die 180 km/h schijf natuurlijk niet meer toereikend
ff voor de duidelijkheid:
7M: batch fire & wasted spark
1jz: batch fire & sequential ignition
2jz: sequential injection & sequential ignition
Ignition is wel sequential. MAAR, er is een grote 'maar' bij het gebruik van het ignition gedeelte bij de eman blue. De 1jz ecu (en de 7M en 2jz ook) heeft een IGF signaal nodig (pin 17 op de grootste connector bij de 1jz). Dat is een soort bevestigingssignaal dat de ecu wil zien na elke ontstekingspuls. Het probleem is als je in de eman blue het ontstekingstijdstip gaat vervroegen dan klopt het IGF signaal niet meer en zet de ecu resoluut de motor stil.
Je moet een IGF simulator circuitje er tussen zetten zodat de eman dat signaal aan de ecu kan geven op het juiste tijdstip en dan blijft de ecu happy.
Ik had 't zelf niet nodig omdat ik een Blitz ecu heb die al genoeg agressieve timing heeft, mijn ontstekingsmap in de eman blue staat gewoon alles op '0' correctie.
Dit is het schema dat je erbij moet installeren als je wil vervroegen met de ontsteking met een eman blue en een 7M, 1jz of 2jz ecu:
Voorbeeld is van een 7M ecu, dus je moet wel ff de juiste 1jz pins erbij zoeken, benaming is hetzelfde dus dat moet wel lukken en ipv AFM moet je natuurlijk het MAP signaal pakken.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Mmm, dan laat ik die ignition harness maar even zitten.
Heeft iemand advies over het aansluiten van de O2 sensor (wideband) op de Emanage Bleu, via de boost poort?
Het "boost harness" heeft 3 draadjes: zwart/rood/wit. Het analoge signaal van mijn Innovate LC-1 2: wit: system ground en brown: analog out 2. Ik heb begrepen dat ik met enkel het analog signaal er al ben, maar welk draadje pak ik daarvoor? de witte van de harness? en dan de witte van de LC-1 aan pin 24 van de ECU?
Heeft iemand advies over het aansluiten van de O2 sensor (wideband) op de Emanage Bleu, via de boost poort?
Het "boost harness" heeft 3 draadjes: zwart/rood/wit. Het analoge signaal van mijn Innovate LC-1 2: wit: system ground en brown: analog out 2. Ik heb begrepen dat ik met enkel het analog signaal er al ben, maar welk draadje pak ik daarvoor? de witte van de harness? en dan de witte van de LC-1 aan pin 24 van de ECU?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Ja, die info heb ik wel, zal het binnenkort wel posten, nu ff geen tijd.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
NP Rich, ik hoop dat je het heel druk houdt man! Hier is de info die ik nu heb:STRNPCP wrote:Mmm, dan laat ik die ignition harness maar even zitten.
Heeft iemand advies over het aansluiten van de O2 sensor (wideband) op de Emanage Bleu, via de boost poort?
Het "boost harness" heeft 3 draadjes: zwart/rood/wit. Het analoge signaal van mijn Innovate LC-1 2: wit: system ground en brown: analog out 2. Ik heb begrepen dat ik met enkel het analog signaal er al ben, maar welk draadje pak ik daarvoor? de witte van de harness? en dan de witte van de LC-1 aan pin 24 van de ECU?
Via http://emanageforum.net/forums/index.php?showtopic=89" onclick="window.open(this.href);return false; dit DIY setupje:
Via notabene een Onda Civic forum heb ik het antwoord (eindelijk) gevonden: (http://www.civicforums.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
For those emanage users I was just curious to know if anyone was able to use their wideband to autotune. This is what i found from a site.
You can hook up the analog 2 output from the LC-1 to your Greddy Blue Emanage.
I just figured this stuff out 30 minutes ago. I found this post while looking for some information for a voltage to AFR chart. Seems impossible to find one, so I'm making my own. Perhaps you can help me get the chart right.
1. Ensure you have the latest 1.49 version of software and firmware loaded on the emanage.
2. You must select A/F 0-5v gauge on the main parameter setting page. This is in the drop down box where the Greddy Pressure Sensor is. In previous versions of software, the pressure sensor was the only option. In the later versions, they added the option for an wideband sensor connected to the boost port on the emanage.
3. Take the analog2 output (brown wire) and connect it to the far left most pin on the yellow boost port on the emanage.
Het boost harness draadje heeft een setup (van links naar rechts): wit/rood/zwart => wit aan LC-1 bruin en zwart aan LC-1 wit
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Klaar
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Klant is wat later, dus ff wat tijd.
Je plaatje is van een Eman Ultimate, maar de poort pins zijn hetzelfde. De rest van de tekst is een mix van Ultimate en Blue.
Als je op de poort van de Eman Blue kijkt is de linkse van de drie pinnetjes je analoge A/F signaal (0-5V) en de rechtse je aarde, meer heb je niet nodig. Zorg dat de aarde van je wideband aan hetzelfde aardepunt zit als de Eman. Dan in de software (idd de 1.49 versie) de A/F functie selecteren voor de boostport. Dan moet je de Eman nog even calibreren: je laptop (met draaiende motor) naast je widebanddisplay houden zodat je beide waardes tegelijk kan aflezen. Je moet dan in de Eman software de schaal aanpassen (0V=... 5V=...) zodat de weergegeven waarde in de Eman software exact overeenkomt met wat je LC1 display weergeeft, dit moet je doen anders kan je er wat naast zitten in de Eman en heb je niks aan de logs die je dan maakt.
De autotune functie waar ze 't over hebben is een feature van de de Ultimate, zit niet op de Blue, maar had je toch niks aan want die feature was ruk.
Voor 't stekkertje kan je een bijna identiek stekkertje kopen die in een PC wordt gebruikt bij de aansluiting van een interne harddisk, verkoopt elke computerzaak. Je moet 'm iets dunner vijlen/schuren en dan past ie precies, heb ik ook gebruikt ;)
Je plaatje is van een Eman Ultimate, maar de poort pins zijn hetzelfde. De rest van de tekst is een mix van Ultimate en Blue.
Als je op de poort van de Eman Blue kijkt is de linkse van de drie pinnetjes je analoge A/F signaal (0-5V) en de rechtse je aarde, meer heb je niet nodig. Zorg dat de aarde van je wideband aan hetzelfde aardepunt zit als de Eman. Dan in de software (idd de 1.49 versie) de A/F functie selecteren voor de boostport. Dan moet je de Eman nog even calibreren: je laptop (met draaiende motor) naast je widebanddisplay houden zodat je beide waardes tegelijk kan aflezen. Je moet dan in de Eman software de schaal aanpassen (0V=... 5V=...) zodat de weergegeven waarde in de Eman software exact overeenkomt met wat je LC1 display weergeeft, dit moet je doen anders kan je er wat naast zitten in de Eman en heb je niks aan de logs die je dan maakt.
De autotune functie waar ze 't over hebben is een feature van de de Ultimate, zit niet op de Blue, maar had je toch niks aan want die feature was ruk.
Voor 't stekkertje kan je een bijna identiek stekkertje kopen die in een PC wordt gebruikt bij de aansluiting van een interne harddisk, verkoopt elke computerzaak. Je moet 'm iets dunner vijlen/schuren en dan past ie precies, heb ik ook gebruikt ;)
Last edited by Rich on Tuesday 06 December 2011 11:52, edited 1 time in total.
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Bruin is z'n A/F analoge signaal, die zit goed op de linkse pin.Jos wrote:Dat gaat niet werken zo, je hebt de bruine op de witte aangesloten en de witte op de zwarte!
Als die witte draad van de LC1 de aarde is klopt 't hoor.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Installing Greddy e-manage & Profec e-01
Thx ;)
De LC-1 heeft geen display, maar ik kan de E-Manage Blue waardes op de Profec display weergeven en de LC-1 op de laptop.
Nu eerst die Lambda sonde plaatsen.
De LC-1 heeft geen display, maar ik kan de E-Manage Blue waardes op de Profec display weergeven en de LC-1 op de laptop.
Nu eerst die Lambda sonde plaatsen.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)