Page 1 of 1

My buddy's ride

Posted: Thursday 08 January 2009 23:06
by Jeffryst182
Een tijdje geleden alheeft mijn kameraad zijn '64-er cadillac sedan deville verkocht om opzoek te gaan naar een wat krachtiger muscle car.
Onlangs heeft hij de knoop doorgehakt en deze '69-er Plymouth Roadrunner uit Minneapolis aangeschaft. De auto heeft een Big Block V8 met iets 500 PK!! :jurk:
As we are speaking wordt nu de auto naar de havens gereden en van daaruit verscheept naar Rotterdam.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: My buddy's ride

Posted: Thursday 08 January 2009 23:57
by Tjabbo
Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?

Re: My buddy's ride

Posted: Friday 09 January 2009 16:15
by DeSchouten
vet apparaat 8-)

Re: My buddy's ride

Posted: Friday 09 January 2009 19:17
by kefke
Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Bandenroker wrsch, en 0-100 in 2 benzinebakken...

Ochja, is wel fun denk ik...

... in Amerika hier wonen we te klein.

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 11 January 2009 12:36
by Jeffryst182
Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Tja 500 USA PK's inderdaad. Da's altijd maar even afvragen wat het echt is. Maar het opgegeven vermogen voor dit blok lag eigenlijk nog zelf iets hoger dacht ik.

't zal allemaal wel niet zo snel gaan als een suup, maar de manier waarop is minstens net zo indrukwekkend. yeah!
Trouwens deze is al wel een klein beetje richting de race opgebouwd. Geen airco, geen stuurbekrachtiging etc etc.

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 11 January 2009 13:45
by Tjabbo
vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 11 January 2009 15:45
by Jeffryst182
Tjabbo wrote:vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
Jups! je krijgt 'm vast nog wel een keer te zien.

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 06 June 2010 12:21
by Jeffryst182
OK probleempje met de roadrunner.

Gisteren zijn we naar een Hot Rod meeting geweest in Bottrop duitsland. Erg cool om mee te maken.

Op de heenweg kregen we problemen met het schakelen van de handbak.

Op de snelweg hebben niks geen problemen gehad en eigenlijk constant in de hoogste versnelling gereden ( 4 bak manueel).
Pas toen we een afrit namen en terug moest schakelen kregen we problemen.
De auto was niet meer in de eerste en derde versnelling te krijgen. De tweede en vierde gingen nog wel maar het was soms ook lastig om 'm in z'n 2 te krijgen. De achteruit hebben we niet geprobeert. Ook als de auto helemaal uit was, kon je 'm niet schakelen.
M'n kammeraad vertelde er wel bij dat hij al een tijdje last heeft van trillingen tijdens het rijden bij zo'n 3500 rpm.

Wat is jullie mening? Ik heb wel is gehoord dat wanneer je motor en/of bak iets scheef zit,je 'm dan ook niet fijn in de versnelling kunt krijgen.
Dit verklaard misschien ook de trillingen die hij al een tijdje heeft. Aandrijfas?

Wat denken jullie?

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 06 June 2010 13:17
by joep
amerikanen kunnen automaatbakken maken.. geen handbakken!
voor het zoeken is het handig om te weten welke bak er onder hangt..

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 13 June 2010 13:16
by Jeffryst182
Het probleem lijkt gevonden.

Zoals ik al verwacht had was er een motorsteun gescheurd waardoor het blok scheef hing. Alleen hierna viel ernog niet te schakelen.
Blijkt dat door resonatie in de auto er een draadstang/bout/moer was losgetrild en hierdoor de "throw" geblokkeerd werd.

Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is. :{

Re: My buddy's ride

Posted: Sunday 13 June 2010 19:55
by joep
haha.. dat heb ik ook gehad.. midden in Frankrijk kwam ik er achter dat mijn waterpomppoelie tegen de motor van de elektrische ventilator aan kwam.. motor lag er, door de gescheurde motorsteun, DRIFT-style in! _O-

Re: My buddy's ride

Posted: Monday 14 June 2010 09:13
by Tjabbo
Jeffryst182 wrote: Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is. :{
Als je er mee kan rijden kan je er ook wel mee banken :)

Re: My buddy's ride

Posted: Monday 14 June 2010 22:12
by mmarkk
Die lagers kunnen toch even snel vervangen worden?