Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
My buddy's ride
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
My buddy's ride
Een tijdje geleden alheeft mijn kameraad zijn '64-er cadillac sedan deville verkocht om opzoek te gaan naar een wat krachtiger muscle car.
Onlangs heeft hij de knoop doorgehakt en deze '69-er Plymouth Roadrunner uit Minneapolis aangeschaft. De auto heeft een Big Block V8 met iets 500 PK!!
As we are speaking wordt nu de auto naar de havens gereden en van daaruit verscheept naar Rotterdam.
Onlangs heeft hij de knoop doorgehakt en deze '69-er Plymouth Roadrunner uit Minneapolis aangeschaft. De auto heeft een Big Block V8 met iets 500 PK!!
As we are speaking wordt nu de auto naar de havens gereden en van daaruit verscheept naar Rotterdam.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: My buddy's ride
Wat een gaaf ding zeg!
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.
500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.
500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: My buddy's ride
Bandenroker wrsch, en 0-100 in 2 benzinebakken...Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg!
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.
500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Ochja, is wel fun denk ik...
... in Amerika hier wonen we te klein.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: My buddy's ride
Tja 500 USA PK's inderdaad. Da's altijd maar even afvragen wat het echt is. Maar het opgegeven vermogen voor dit blok lag eigenlijk nog zelf iets hoger dacht ik.Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg!
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.
500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
't zal allemaal wel niet zo snel gaan als een suup, maar de manier waarop is minstens net zo indrukwekkend.
Trouwens deze is al wel een klein beetje richting de race opgebouwd. Geen airco, geen stuurbekrachtiging etc etc.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: My buddy's ride
vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: My buddy's ride
Jups! je krijgt 'm vast nog wel een keer te zien.Tjabbo wrote:vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: My buddy's ride
OK probleempje met de roadrunner.
Gisteren zijn we naar een Hot Rod meeting geweest in Bottrop duitsland. Erg cool om mee te maken.
Op de heenweg kregen we problemen met het schakelen van de handbak.
Op de snelweg hebben niks geen problemen gehad en eigenlijk constant in de hoogste versnelling gereden ( 4 bak manueel).
Pas toen we een afrit namen en terug moest schakelen kregen we problemen.
De auto was niet meer in de eerste en derde versnelling te krijgen. De tweede en vierde gingen nog wel maar het was soms ook lastig om 'm in z'n 2 te krijgen. De achteruit hebben we niet geprobeert. Ook als de auto helemaal uit was, kon je 'm niet schakelen.
M'n kammeraad vertelde er wel bij dat hij al een tijdje last heeft van trillingen tijdens het rijden bij zo'n 3500 rpm.
Wat is jullie mening? Ik heb wel is gehoord dat wanneer je motor en/of bak iets scheef zit,je 'm dan ook niet fijn in de versnelling kunt krijgen.
Dit verklaard misschien ook de trillingen die hij al een tijdje heeft. Aandrijfas?
Wat denken jullie?
Gisteren zijn we naar een Hot Rod meeting geweest in Bottrop duitsland. Erg cool om mee te maken.
Op de heenweg kregen we problemen met het schakelen van de handbak.
Op de snelweg hebben niks geen problemen gehad en eigenlijk constant in de hoogste versnelling gereden ( 4 bak manueel).
Pas toen we een afrit namen en terug moest schakelen kregen we problemen.
De auto was niet meer in de eerste en derde versnelling te krijgen. De tweede en vierde gingen nog wel maar het was soms ook lastig om 'm in z'n 2 te krijgen. De achteruit hebben we niet geprobeert. Ook als de auto helemaal uit was, kon je 'm niet schakelen.
M'n kammeraad vertelde er wel bij dat hij al een tijdje last heeft van trillingen tijdens het rijden bij zo'n 3500 rpm.
Wat is jullie mening? Ik heb wel is gehoord dat wanneer je motor en/of bak iets scheef zit,je 'm dan ook niet fijn in de versnelling kunt krijgen.
Dit verklaard misschien ook de trillingen die hij al een tijdje heeft. Aandrijfas?
Wat denken jullie?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: My buddy's ride
amerikanen kunnen automaatbakken maken.. geen handbakken!
voor het zoeken is het handig om te weten welke bak er onder hangt..
voor het zoeken is het handig om te weten welke bak er onder hangt..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: My buddy's ride
Het probleem lijkt gevonden.
Zoals ik al verwacht had was er een motorsteun gescheurd waardoor het blok scheef hing. Alleen hierna viel ernog niet te schakelen.
Blijkt dat door resonatie in de auto er een draadstang/bout/moer was losgetrild en hierdoor de "throw" geblokkeerd werd.
Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is.
Zoals ik al verwacht had was er een motorsteun gescheurd waardoor het blok scheef hing. Alleen hierna viel ernog niet te schakelen.
Blijkt dat door resonatie in de auto er een draadstang/bout/moer was losgetrild en hierdoor de "throw" geblokkeerd werd.
Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: My buddy's ride
haha.. dat heb ik ook gehad.. midden in Frankrijk kwam ik er achter dat mijn waterpomppoelie tegen de motor van de elektrische ventilator aan kwam.. motor lag er, door de gescheurde motorsteun, DRIFT-style in!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: My buddy's ride
Als je er mee kan rijden kan je er ook wel mee bankenJeffryst182 wrote: Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: My buddy's ride
Die lagers kunnen toch even snel vervangen worden?